רוב האנשים ששומעים את המילה ניתוח נכנסים לחרדה, ובמיוחד אם מדובר על ניתוח עיניים, כיוון שהעיניים שלנו רגישות במיוחד. 

עם זאת, כדאי לדעת שלפעמים ניתוח עיניים יכול לעשות את ההבדל, כי אם יש לכם קטרקט או מחלות אחרות, הרי שבעזרת ניתוח קצר הראיה שלכם תוכל להשתפר פלאים, ובכך למעשה תשתפר איכות החיים שלכם.
מתי מחליטים לעשות ניתוח
חשוב לדעת שלא תמיד הפתרון של ניתוח עיניים הוא הפתרון הכי טוב שיש, כי בהרבה מקרים אפשר להתמודד עם הבעיות השונות בשיטות אחרות כמו תרופות. יחד עם זאת, יש מצבים שבהם ניתוח עיניים הוא בלתי נמנע, ואין ספק שמי צריך להמליץ על כך הוא רופא עיניים בכיר ומנוסה. חשוב לדעת שהיום הטכנולוגיה שמשמשת את הרופאים הרבה יותר טובה מאשר בעבר, ולכן התוצאות יכולות להיות הרבה יותר טובות. כמו כן, החשש מפני ניתוחים שאינם עולים יפה יורד, כי עם השיטות החדשות שקיימות אחוזי ההצלחה תמיד גדולים יותר.
בחירת הרופאים המנתחים
כמו בכל ניתוח אחר, גם כשמדובר על ניתוחי עיניים בהחלט כדאי לבדוק מי יהיה רופא שיעשה לכם את הניתוח, כי אין ספק שניסיונו של הרופא ישפיע על התוצאות הסופיות. באופן כללי הנוהל של ניתוח עיניים זהה לנהלים של ניתוחים אחרים, כיוון שלפני הניתוח יש לעבור לא מעט בדיקות, תדרוך מלא ולאחר מכן התאוששות. יש ניתוחי עיניים מסוגים שונים ובדרך כלל ההתאוששות מהן כן דורשת כמה ימים של מנוחה עד שהעין חוזרת לתפקד בצורה מלאה.