יש הרבה מחלות ותופעות שונות בגוף האדם שהופכות להיות הרבה יותר שכיחות ככל שאנחנו מתבגרים, ואחת התופעות הנפוצות ביותר היא קטרקט בעין. 

במסגרת מחלת הזקנה הזאת אנו רואים עכירות שמצטברת בעדשת העין, והעכירות הזאת גורמת לבעיית ראיה. אצל כל אחד מהאנשים שסובלים מתופעה כזאת הבעיה עלולה להיות ברמה שונה, ולכן יש אנשים שיכולים להתמודד טוב יותר עם המצב ואחרים שמייד צריכים לעבור ניתוח קטרקט כדי לראות טוב יותר.
ניתוח הקטרט ומטרתו
המטרה העיקרית של ניתוח קטרקט היא פשוט לגרום לאדם הסובל מהתופעה לראות הרבה יותר טוב והרבה יותר בחדות, וכיוון שמדובר על ניתוח שגרתי שאינו מורכב מידי, אין טעם לדחות אותו. יש מקצועות שבהם אי אפשר יהיה להמשיך לעבוד בצורה מקצועית אם מתעוררת בעיית קטרקט, בין אם זה מקצוע כמו נהג, טייס וכדומה. לפני שעושים את הניתוח צריך כמובן לעשות בדיקות שונות ורק אם האדם נמצא כשיר ואם נמצא שהוא יוכל לעמוד בניתוח כזה, הרי שההמלצה תהייה לשלוח אותו לעבור את הניתוח.
ההתאוששות אחרי ניתוח קטרט
ראשית, כדאי לדעת שבדרך כלל ניתוח קטרקט נמשך משהו כמו 15 דקות, ושנית, ההתאוששות ממנו אינה מורכבת. אומנם בשעות שאחרי הניתוח עלולים לחוש כאב, אך הוא יעבור מהר ולא יהיה קשה מנושא. מבחינת המאמץ הפיזי בימים שאחרי הניתוח, ההמלצה היא בהחלט לנוח ולא לעשות מאמץ פיזי מיותר, כיוון שלמרות שמדובר על ניתוח שגרתי, אסור לשכוח שמדובר בסופו של דבר על התערבות כירורגית ולכן הגוף צריך להתאושש. 

ניתוח קטרקט הוא הזדמנות לאנשים מבוגרים לקבל ראייה טובה ומשופרת ולהמשיך לתפקד עוד שנים רבות. על הניתוח המתקדם בלייזר, בפודקאסט הבא: הרווח שבניתוחי קטרקט